There was an error in this gadget

Thursday, March 3, 2011

loceng berbunyi di malam jumaat....

...memecah keheningan malam, mungkin membuatkan tikus terkejut beruk manakala beruk terkejut tikus! bermula dengan dentingan yang perlahan, semakin lama semakin deras dan dentingannya itu semakin galak dan galak dan galak, bertambah laju dan laju... lalu tiba-tiba terus terhenti... dan santai....

pelik orang pompuan ni! memang pelik! aku sendiri pelik tengok bini aku (sebab dia pun orang pompun). petang semalam keluar dengan bini aku pergi pertama kompleks, hantar jean kat kedai latip untuk alter pendekkan kaki.

sedang tunggu latip potong jean sambil membebel, bini aku tiba-tiba bingkas.

'wak sekejap ye, saya nak tengok barang jap!'
'barang apa lagi ni?!'
sengih. 'adalah!'
'hm....' aku sekadar menggeleng dan meneruskan bualan dengan latip. jauh bualan aku dengan latip, dari politik, masuk kisah artis, mencelah pulak kisah budak-budak harley, kisah bola dan macam-macam kisah sehingga aku sendiri tak sedar berapa lama kitorang berbualbebelan....

tau-tau, bini aku dah terpacak depan muka pintu kedai. tersengih-sengih! aku pandang tangannya, tak ada pulak pegang apa-apa beg plastik tanda yang dia beli barang! tadi kata nak tengok barang. selalunya kalau dah tengok tu... mesti beli sekali. bertuahlah kalau sekadar tengok barang 'sekejap' tu tanpa membelinya! biasalah! orang pompuan! entahlah! bagus jugak kalau dia tak beli. safe duit sikit! tak tau pulak apa barang yang ditengoknya, sampai tak jadi beli. aku pun malas nak tanya.

jean pun siap dah latip alter, lepas aje bayar harganya, aku dengan bini aku bergegas turun ke tempat letak kereta.

'barang apa yang awak tengok tadi tu?!'
'eh adalah....'
'apa benda cakaplah!'
'alah, kalau saya cakap pun bukannya awak nak belikan!'
'apa benda?!'
'tak ada apa-apalah, barang-barang orang pompuan!'
'awak beli ke tak?!'
'tak!'
'heran?!'

bini aku ketawa aje sambil tukar topik lain....

aku pun malas nak tanya lagi sebab tak nampak pun plastik tanda bini aku tu beli barang....

sampai je rumah teringat yang hari tu Hari Khamis, malam jumaat! aku sengih. tanda 'merah' pun tak ada, jawabnya dapatlah aku pahala sunat malam nanti! yeahoo!

'mei, malam ni hantar budak-budak rumah mak ye!'
'okey!' pendek aje jawapan bini aku tu. aku sengih! paham-pahamlah, dia pun naklah tu! hihihi! siapa tak nak pahala, sedap pulak tu....

lepas isyak, lepas baca yasin, aku senggol-senggol paha bini aku. dia bingkas, terus masuk bilik mandi. aku tunggu dalam bilik, berdebar-debar dengan bulu roma dah pun tegak macam askar kena kawat.

malam tu aku tengok bini aku cantik betul! berbaris ratu cantik pun aku tak tergoda. hahaha! masa bini aku baring kat katil aku terdengar bunyi loceng berdentingan! aku renung pergelangan tangan, tak ada pun gelang tangan. renung pulak buku lali, tak ada jugak gelang kaki.

namun, bunyi loceng berdenting-denting setiap ada pergerakan. dalam lampu yang samar-samar di malam jumaat itu aku tertanya-tanya? mana datang bunyi loceng itu?!

'wak! bunyi loceng apa ni?!'
'loceng la!'
'iyalah, dari mana datangnya?!'
'saya punyalah!'

aku tenung lagi pergelangan tangan dan buku lali bini aku itu! 'tak ada pun awak pakai gelang tangan... gelang kaki pun tak ada?!'

'nilah....' penuh bangga, bini aku tunjuk sesuatu yang melilit sekeliling perut dan pinggangnya....

omak ai! aku yang terkejut beruk jadinya pada malam jumaat itu. dalam banyak-banyak anggota tubuh badan, boleh ada gelang perut! eh?! ada ke gelang perut?! rasa macam tak sesuai pulak! tak kena rasanya kalau aku panggil gelang, lebih tepat kalau aku panggil rantai perut! atau rantai pinggang?!

hm, inilah peliknya orang pompuan.

'oh, inilah barang yang awak tengok kejap tadi tu... yang konon kata tak beli tu?!'
bini aku sengih. 'kalau saya cakap nak beli sure awak tak kasi!'
geleng. 'nasiblah saya bukan orang pompuan! memang pelik!'
'awak apa tau, ini bukan rantai perut yang biasa tau!'

dan, malam itu, asmaradana yang aku lalui terasa lain macam, rasa syok yang lebih dari biasa! bunyi loceng bagai mengiringi dan memberi sorak pada aku. makin deras aku berkayuh, makin deras bunyinya, dan bila aku 'sampai' dan 'longlai', bunyi loceng turut termati dan santai....

betul kata bini aku, itu bukan rantai perut yang biasa-biasa....

hm, entahlah?! bini korang pun ada yang pakai rantai perut ke?!

10 comments:

Catherine- said...

seriuss~

ur wife sentiasa berusaha nak amik ati u
so sexy...

ur wife patut di beri pingat ni...
isteri mithali memahami kehendak suami :)

nnt da kawen ai pun nk buat gak lah ;p~~

ketomei said...

bengonglah awak ni... tu rahsia saya!!!
:-p

Anonymous said...

ape bende yg kt gelang perutnya tu?? tak faham..

Boo said...

: hehe. wahh sungguh comel. puan atie memang sweet lah. semoga berbahagia ye kalian.

Nyxevious said...

hehe,sweet o rama

Raja Dol Haq 2 said...

cath -sila kawen dgn saya

Anonymous said...

abg diat ...tanya kat kak atie...mana nak beli gelang perut tue....teruja laaa....serius nie....nak dapat pahala gak....

SumBody Me.. said...

blogwalking here.. suka baca :)

Roi said...

alahai loceng....... !

Anonymous said...

ape benda rantai perut tu? x penah dgr pon

Post a Comment