There was an error in this gadget

Monday, July 4, 2011

korang segeralah lawati dunia baru yang indah ini....

sebelum terlambat...

jom! aku nak bawak korang ke sebuah dunia baru yang mungkin bagi kebanyakan korang masih belum pernah menjejakkan kaki ke dunia ini. tak sama macam dunia yang korang lalui saban hari. dunia ni tak ada kereta. tak perlu berhenti bila lampu merah. tak ada road block. tak perlu kena saman dan apa yang perlu korang lakukan hanya teruskan perjalanan.

best kan!

untuk ke sini, apa yang korang perlukan ialah sedikit pengorbanan, masa, keberanian, jugak duit. tapi, bukanlah sesuatu yang sangat mahal sampai korang tak mampu, tapi taklah pulak sesuatu yang sangat murah untuk segelintir orang. namun, untuk ke dunia ini, adalah sesuatu yang indah, yang takkan dapat korang nikmati atau rasai di dunia yang korang saban hari lalui ini.

kat mana pulak dunia baru ni ek?!

allah dah cipta dunia ini lama dulu. satu dunia yang maha indah dengan penghuninya yang berwarna-warni. tapi bukan untuk kita sebagai manusia untuk menikmatinya. malah, dunia ini adalah sesuatu yang sangat mustahil untuk seorang manusia biasa untuk hidup di dalamnya walaupun hanya untuk lima belas minit. tak ada manusia biasa yang mampu hidup di dalam dunia ini dalam keadaan biasa. kita perlukan ilmu, kita kena belajar, kita kena ada pedoman untuk hidup dan menikmati keindahan dunia ini. namun, bukanlah sesuatu yang mustahil untuk korang melawat dunia baru ini kalau kena caranya.

aku dulu cukup takut bila bini aku ajak aku untuk melawat dunia baru ini. bertahun-tahun bini aku ajak, berpuluh-puluh alasan aku bagi untuk menghindarkan diri untuk ke dunia baru ini. namun, apabila aku jejakkan kaki ke sini, betapa indah dunia allah cipta. betapa rugi aku rasakan dulu kenapa aku tak lawat dunia ini. demi allah, sangat indah dan kalaulah semua korang dapat melawatnya, aku cukup gembira kerana korang akan menikmati sesuatu yang indah dan damai di dalamnya.

percayalah, dan bagi sesiapa yang pernah melawatnya, faham dan tahu apa yang aku ceritakan ini. tapi, bagi sesiapa yang belum pernah melawatnya, carilah jalan, usahalah untuk ke sini, dan percaya cakap aku, dunia ini terlalu amat indahnya.

untuk keterangan lanjut tentang dunia indah ini, hubungi abang mior, bagitau adiat yang suruh tanya. bagitau abang mior yang korang mahu belajar dan menimba ilmu untuk melawat ke dunia baru yang maha indah ini.

call abang mior di talian: 019-2808900, korang tanyakan pada dia:
'abang mior, apa yang adiat bagitau ada satu dunia baru yang indah yang perlu kami lawati? kata adiat, ia berkenaan dengan mide!'

3 comments:

Roi said...

wakakakaka....!! MIDE memang best......

Nyxevious said...

MIDE 2 ape ek?

D said...

sipadan the best

Post a Comment