There was an error in this gadget

Friday, October 15, 2010

yang... tolong cabutkan....

…taik pusat saya!’

‘hisy, awak ni merepek betul la!’ aku ketawa, teringatkan bini aku kali terakhir cabutkan taik pusat aku kira-kira tiga tahun lepas! bukan senang tau! sepanjang aku kawin dengan bini aku ni, sepuluh tahun dah, diam tak diam, satu dekad usia perkahwinan aku, baru sekali bini aku tu cabutkan taik pusat aku! yang ini adalah kali kedua….

apasal korang gelak-gelak? hm, ada yang cakap yak ye? amboi, hieyee la konon! uwek nak muntah la! ha? sape suruh baca kalau korang geli! geli konon! kahkahkah! aku tau, benda-benda giler ni memalukan (konon) tapi, aku tau korang pun selalu buat 'bebenda' misteri ni sorang-sorang, time orang tak ada kan? jangan tipu ek, tipu dosa tau!

sebenarnya, aku nak bagitau korang, persepsi tentang cinta! cinta ni kalau korang nak tau, ianya melampaui batasan fikiran, sampai tak lagi rasa ‘malu’ timbul antara korang dengan pasangan korang, maka inilah tanda-tandanya cinta korang itu suci dan murni! hehe! kira cinta tahap dewa! atau dalam bahasa yang lebih lembut, cinta tahap baboon!

kenapa pulak camtu? oi, ada gak yang bersuara! korang nak tau kenapa?

aku renungkan kehidupan aku, dulu dan sekarang! masa aku kecik, remaja, kemudian dewasa, sekarang ni aku dah kawin dan sedang membesarkan anak-anak! pernah korang malu dengan mak korang? Pernah ke! kalau kecik-kecik dulu bila bisul tumbuh kat bontot, dengan siapa yang korang mengadu, korang tunjukkan bisul korang yang warna ungu tu? hm, bila menjalar kudis buta kat kaki, dah mula bernanah, kat siapa yang kau tunjukkan kudis korang yang cantik tu? aku tunjukkan kat mak akulah! jenuhlah mak aku bersihkan kudis aku yang dah bernanah, kalau tak mak aku siapa lagi yang sanggup?! aku rasa, korang pun sama, kan?!

hm, mak korang jugak la yang kena layan kerenah-kerenah korang tu, kan? rasanya jarang korang tunjukkan bisul celah ketiak korang kat bapak korang, kan? ada tu memang ada, tapi jarang-jarang! ada sikit perasaan malu kalau dengan bapak ni bila nak tunjukkan benda-benda cantik macam tu. mak korang jugak yang kena hadap! ada pernah mak korang merungut? tak kan?! ada pulak korang rasa malu untuk tunjukkan rahsia peribadi korang tu? tak pulak, kan?! inilah buktinya, bila kasih sayang, cinta suci terpupuk antara dua insan, rasa malu tak wujud lagi! kalau korang nak tau, cinta mak kepada anak tak ada batasnya!

sekarang korang dah mula nampak apa point aku?!

okey, aku luaskan lagi persepsi cinta dengan perasaan malu ni! apa kaitannya?! ada korang malu bila terkentut depan bini? makin korang kuatkan lagi garau kentut korang tu adalah, kan? kalau boleh masa tulah korang teran dan lepaskan sekuat yang boleh! lagi garau, lagi korang happy! betul? masa tu muka bini korang berkerut, dan terus dia merungut.

‘hisy tak senonohlah you ni!’ apa korang buat bila bini korang merungut macam tu?! korang bukannya malu, lagi korang gelak, adalah, kan?! betul? tapi, cubalah korang kentut kuat-kuat depan bos pompuan korang! atau, kat restoran yang sebelah meja korang duduk empat awek-awek cun! ada berani? sure tak punyer! kalau korang gangster kaki pukul pun tak berani kentut kuat-kuat dalam restoran! kahkahkah! malu, kan?! sebab tulah aku bagitau korang, inilah tandanya cinta suci telah tersemai antara korang dengan bini korang tu! bila perasaan malu tak lagi wujud antara korang berdua! faham?!

ha, jangan nak uwek bila mula jer dengar aku suruh bini aku tolong cabutkan taik pusat! hehe! nak cerita pasal taik pusat ni! bukan senang nak dapat kenikmatan macam ni ye? taik pusat hanya akan terbentuk dalam lubang pusat bertahun-tahun setelah daki padat dan mampat dalam lubang kecik pusat korang tu! kalau time bujang dulu, jenuhlah nak keluarkan! habislah jarum, paku, pencungkil, angkup, penyepit atau apa aje alat-alat yang digunakan untuk keluarkannya! punyalah payah bila buat sorang-sorang! dan, bila taik pusat dicabut keluar, stimnya, huh, payah nak cakap! adakala tersepit isi pusat sendiri, sakitnya mak oi, sure korang menjerit!

so, janganlah korang rasa geli atau geleman sebab semua benda-benda ni korang akan lakukan sendirian betul tak? dan korang akan malu kalau buat depan orang lain! (kecuali bini) hehe! tipu dosa tau!

ini tabiat semulajadi manusia normal macam aku, korang dan semua sedara-mara korang, termasuklah mak bapak (tak caya cuba korang tanya bapak korang), bini dan sekalian sahabat handai korang! (masing-masing ada habit meloyakan yang tersendiri) so, jangan nak rasa geli! takkanlah korang tak pernah korek hidung sembunyi-sembunyi, gentel sampai bulat, bila member tak perasan aja cepat-cepat korang lekatkan kat bawah meja ruang tamu rumah member korang tu! atau korang lekatkan kat dinding pejabat bila member ofis tak nampak! atau lekatkan kat mana aje yang korang suka sebab bila berjaya melekatkannya, itu adalah satu kenikmatan dan kepuasan! haha! betul tak?! ada kan? hehe! yang pompuan pun tak terkecuali ye! jangan nak cover line wahai orang pompuan! tu belum lagi korang cabut bulu ketiak, bulu ‘tuuuut’ korang tu, korek dubur bila gatal dan pelbagai kerja-kerja mengorek yang lainnya! siap hidu pulak tu, ada bacin ke tak! hahaha! sure korang pernah buat kerja ni kan… (yang korang sendiri tau) masa mengorek tu kalau laki ada sebelah ada korang malu? tak pulak, kan? inilah yang aku nak bagitau, bila dah tak ada perasaan malu dalam bilik tidur, (apatah lagi buat benda-benda yang menggelikan dan memalukan depan pasangan masing-masing) ini ertinya cinta telah bersemi begitu utuh antara korang berdua! nampak tak? paham dah sekarang apa yang aku nak sampaikan?

jadi janganlah menguek sebelum habis baca tesis aku ni, ye korang-korang semua! ada tak masa korang bercinta dulu korang berani buat benda-benda macam tu? tak ada kan?! masing-masing cover line! malulah kalau pasangan tau tabiat buruk korang yang meloyakan tu! padahal masa tu taik hidung dah separuh masak, inilah time paling sedap untuk dikorek dan digentel sebelum dilekatkan ke dinding, terpaksa tahan aje, kan?! hakhakhak!

bukan setakat tu aje, nak bagitau yang korang nak berak pun korang malu! ada yang sanggup tahan sampai balik rumah! kahkahkah! tapi sekarang aku rasa, berak pun tak tutup pintu tandas, selamba aje berak dan semakin suka kalau pasangan masing-masing masuk dan masa tu kuapan dari lubang jamban menerobos keluar! bila bini merungut taik korang busuk melantung korang ketawa kuat-kuat! yang bini pun sama, (pendam perasaan) sengaja tunggu laki ada rumah, hm, masa tu baru berak sebab nak balas dendam semalam! kihkihkih!

tapi, tak perlulah korang semua malu dan segan! kan aku dah cakap tadi, ini habit normal manusia! baik angelina jolie ke, megan fox ke, jennifer aniston ke, brat pit, tom cruise, tak kiralah siapa pun, semua pernah buat kerja macam ni! korang je yang tak tau dan tak pernah tengok! korang ingat perangai angelina jolie tu senonoh ke bila berdua dalam bilik dengan brad pit? silap-silap diorang main kentut-kentut, mana korang tau! kuarghkahkah!

so, kalau perasaan malu dah tak ada antara korang dan pasangan, itulah tandanya cinta!!! kan best camtu! sekarang clear tak apa yang aku nak sampaikan!

‘cepatlah yang, saya tengok kepala dia dah keluar dah ni, dah masak dah ni!’

‘hisy awak ni!’

‘cepatlah, takkanlah saya nak buat sendiri nanti karang tersepit kulit!’

‘hm, awak ni kan, tak boleh tengok saya senang!’ kahkahkah! dalam merungut tu, bini aku ambik jugak peralatan korek-mengorek dan aku mula baring, santai, sementara bini aku dengan penuh tabah melakukan operasi pencabutan taik pusat! taulah aku, yang bini aku tu betul-betul cintakan aku!

‘hm… dah....' mencebik! 'hie, yak!’ setelah taik pusat berjaya dicabut keluar, bini aku lekatkan di dada aku, sambil aku capai dengan jari lalu aku gentel sehingga bulat, dan terus menghidu….

‘pengotor!’ bini aku sekadar menggeleng, bingkas dan berlalu ke dalam bilik air…. kahkahkah, walaupun begitu, itulah tandanya kami saling mencintai apabila tak lagi ada perasaan malu menjadi benteng atau batas perlakuan sebenar diri masing-masing.

kepada korang semua, (terutama yang baru kawin tu) janganlah malu-malu... please reveal your true colour…. kerana itulah sebenarnya bukti seraut cinta sejati....

ps/ tapi janganlah sampai suruh bini cucikan bontot lepas korang berak, tu melampaulah tu....

15 comments:

LittLeMyRsHMaLLoW said...

=)
hhi~

aula syakila mat nor said...

taik pusat tu ape?huhuh.. =.="

Anonymous said...

huhuhu... sblum jadik taik pusat, rajin2 kan la bersihkan selalu... hahahhahha...

Catherine- said...

okeh!! harap dapat hasben yg baek hati! ;)

lily lotus said...

hihihi..ini baru betul kena dengan 'yang sebenarnya'

edlidza said...

so cute !!

budArk jaLanan said...

bwakkakak :)) sanaddd xley bla toii cite nie :))

@LiYaNNuaR said...

"paham dah sekarang apa yang aku nak sampaikan?"

pahammmm... =)

Anonymous said...

aiyooo...geli sey... kene bersih tiap hari sebelum ianya keras... ooohhhhhoooooiiiii kalau dah mata bertentang mata, taik pusat yg jadi mangsa.... ohoi.... lol

aNnE said...

hahaha kelakarlah..

adilah sf said...

Novel hang la yang paling jadi rebutan masa aku kat hostel dulu time akhir 1980an .. Masa tu pinjam la beb mana ada duit nak beli... nak soru pun miss nasib duk kat hostel adalah jugak. Masa tu ada senior aku nama akashah so kami pun jeling2 la jugak... tapi dia ni alim + serious .. :) so melepas lak. Tapi aku tak tau dia kat mana la ni. Hang ni memang melalut tapi aku x hairan coz hang kan penulis. X jiwang pun cam novel2 tulisan hang.

hasrul hassan said...

Heh .. bagus entri merepek ni ....

sheilasalim said...

sangat bagus. saya rasa semua orang pun melaluinya kan encik kasyah!?

NAJ HEBAT said...

ohoh~ panjang lebar..

mmg mendalam. hailaahhh!

cik yuz said...

giler lawak... :D

Post a Comment