There was an error in this gadget

Wednesday, October 19, 2011

lama bercuti, bro?

...ak ah!  nak siapkan novel, tu yang pulun siang malam sampai blog langsung takde yang nak direpekkan.  akibatnya, siaplah jugak novel terbaru aku yang bertajuk 'valentine datang lagi dan pergi...'  kenapa dia datang?  kenapa pulak dia pergi?  cakap pasal valentine ni, ada yang sensitif.  bagi orang islam, haram kita menyambutnya.  dulu tak.  dulu zaman sekolah, memang tak sabar nak tunggu 14 februari ni.  rasa naik bulu roma.  rasa romantik la pulak.  wakaka.  tapi, masa berubah.  kini, fatwa dah keluar, haram umat islam menyambut hari valentine.  so, korang semua janganlah nak bermimpi celebrate valentine dengan awek atau balak, hahaha, padan muka.

kadang-kadang aku terfikir, adakah dengan menyambut hari kekasih setiap datangnya 14 februari itu akan menjamin hubungan berkekalan?  tak jugak!  ramai gak yang clash walaupun sambut valentine, betul tak?!

jom renungkan satu kisah ini....

'abang betul ke sayangkan ayu?'
'eh betullah, kalau tak, takkanlah abang kawin dengan ayu!'
'walaupun tau yang ayu tak lagi ada dara?'
'kan kita dah bincangkan hal ni dulu, ayu!  tu perkara yang dah lepas!  sebelum ayu jumpa abang!  abang tak kisah!  yang penting, ayu tu, bukan dara ayu!'
'tapi ayu kisah, ayu rasa nyesal!'
'tak payah fikir!  tak payah menyesal!'
'ayu tak boleh terima!'
'tak boleh terima apa?!'
'tak boleh terima yang abang tak lagi ada teruna!'
'@$##**&^%$!#?!'

renungkan wahai kaum lelaki, betapa untungnya korang sebab aku rasa, jarang-jarang kes sebagaimana di atas berlaku.  jarang-jarang seorang perempuan mempertikaikan keterunaan korang.  juga, tak ramai perempuan yang mampu menghalang bila korang nak kawin satu atau dua lagi.  hanya mampu menangis bila korang kantoi main pompuan lain.  sekadar mengetap bibir bila terbaca sms cinta dalam handphone korang.

hahahaha!  tu yang untungnya jadi lelaki ni, betul tak bro-bro semua!  hahaha!

2 comments:

Sharifah Nadia Al-Idrus said...

Walaupun I bukan "bro" tapi nak komen gak....x de sape yg penah kesah sama ada laki tu masih suci keterunaannye ataupun tidak...dan x de ape yg boleh membuktikannya pun kan....tapi kalau perempuan,itu yg dikisahkan dulu.........

jejaritakberapanakruncing said...

sekarang ni ramai kawan2 laki sy tnye, mcm dorg dh x kesah dh, ade dara ke x...janji ade...tuuuutttt!

Post a Comment