There was an error in this gadget

Tuesday, January 18, 2011

'fikir betul-betul!' dalam episod kutip-kutip (5)

...al-hikayat, dalam sebuah hutan ada seekor badak sumbu dan seekor monyet. Mereka ni memang tak pernah baik, selalu saja bertengkar dan saling mahu menunjuk siapa lebih hebat. pada suatu hari, sedang mereka bertengkar, mereka telah terjumpa sebuah pelita ajaib. dipendekkan cerita, setelah digosok, keluarlah jin. jin itu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagi kedua-dua 'menatang' itu.

permintaan pertama si badak: 'saya mau semua badak sumbu di dalam hutan ini adalah betina, kecuali saya... hehe....'

jin itu kelip mata sekali, bling... dan semua badak sumbu di dalam hutan itu bertukar menjadi betina. ketawa besar si badak sumbu melihat permintaannya yang telah ditunaikan.

Permintaan pertama si monyet: 'saya mau sebuah motor harley-davidson kecik yang ikut saiz badan saya!'

jin itu kelip mata sekali lagi, bling... dan sebuah harley-davidson kecik warna hitam muncul tiba-tiba. dan, si monyet melompat keriangan... sementara si badak sumbu mencebik....

permintaan kedua si badak: 'saya mau semua badak sumbu betina yang ada muncul depan mata saya untuk saya pilih mana saya suka untuk dijadikan teman!'

jin itu kelip mata dua kali, bling-bling... dan semua badak betina yang ada dalam hutan itu muncul di depannya sambil tersenyum miang untuk menarik perhatian. dan, si badak sumbu jantan itu telan liur sambil matanya rambang untuk memilih mana yang pertama untuk dijadikan gundiknya.

permintaan kedua si monyet: 'saya mau jaket kulit hitam dengan helmet fullfaced pun kecik ikut saiz saya!'

jin itu kelip mata lagi, dua kali jugak, bling-bling... dan monyet itu dapat jaket kulit dan helmet yang ikut saiz badan dan kepalanya! si monyet bertepuk tangan sambil menari girang.

melihatkan masing-masing gembira setelah permintaan mereka ditunaikan, jin itu memberi peringatan: 'ingat ye, ini adalah permintaan terakhir kamu, maka pikirlah dengan baik-baik!'

badak jantan berfikir sejenak dan akhirnya berkata sambil tersenyum: 'saya mau semua badak sumbu betina yang ada ni cun melecun gila... body tangkap leleh, yang tua semua jadi anak dara, yang tak cun tu jadi cun belaka... dan tak ada sekor pun yang tak mengghairahkan, hehe!'

jin itu kelip mata tiga kali, bling-bling-bling... maka tinggallah badak jantan itu satu-satunya badak jantan sambil dikelilingi ratusan ekor badak sumbu betina yang jelita dan muda belia. dia ternganga sambil menjilat bibir dan meleleh liur serta bergoyangan sumbunya dan naik stim serta-merta.

sambil berpaling ke arah monyet, jin tersengih: 'hah monyet, awak nak apa pulak.. kasut but kulit kecik saiz kaki kau tu, ke?'

monyet segera memakai helmetnya, naik atas motor harley-davidson, start enjin, kemudian melihat pada badak yang tersengih lebar tu: 'saya mau badak jantan yang konon macho tu jadi lembut, biar dia jadi badak gay dan tak ada selera seks langsung terhadap badak sumbu betina!'

jin itu angguk dan terus kelip mata tiga kali, bling-bling-bling....

maka meraunglah badak sumbu yang dah jadi nyah itu, meratapi nasibnya yang malang: 'ayo, sundal, mampus mak nyah... mana mak nak cari badak jantan ni nyah... isy.. tak kuasa aku, nyah....' dia melenggang lengguk lembut dan badak-badak sumbu yang ada terus potong stim.... 'ayo boleh tak mintak satu lagi permintaan yang last?'

dan, jin menggeleng penuh simpati: 'sorry!'

2 comments:

Catherine- said...

monyet tu..ermm...yer agak bijak juga..

hahaha~

D said...

xsemestinya no.1 tu best

Post a Comment