There was an error in this gadget

Thursday, June 24, 2010

panjangnya senyuman aku sekarang....

macam mana tak panjang?! semenjak terbaca kes wanita kena simbah asid sebab tak nak bagi laki main keluar kat suratkhabar satu hari tu, aku dah ada reason baik punyer! hehe, sorilah wahai biniku!

aku ni memanglah kalau ikutkan... bini aku patut bengang! dahlah dia sibuk mop lantai, kemas rumah, buat itu, buat ini, yang aku ni kerja melepak jer! habit buruk aku ni kalau dah start membaca, hm, payahlah nak berhenti kalau tak habis!

satu malam tu, aku asyik membaca satu magazine baik punyer, bini aku sibuklah tiba-tiba masa tu nak kemas bilik! habuk mula naik! batuk dah mula kedengaran. hm, lagilah aku malas nak campur! bini aku suruh pulak aku temankan dia tarik cadar, katanya dah bau hampriang giler sebab anak aku yang nombor tiga tu dah tiga empat kali tinggalkan kenangan. macam-macam peta ada! minggu dulu peta negara lain, minggu ni dah makin luas pulak tanah jajahannya! boleh ke peta makin membesar?

aku buat dek jer la macam biasa! aku intai punyalah ketat muka bini aku, benganglah tu sebab aku tak nak tolong! malas la, baik aku layan magazine! sambil dia mengemas tu kedengaranlah bunyi hentakan-hentakan kecil tanda protes! aku terbahak-bahak dalam hati! memang dasar laki tak ada hati perut aku ni! zalim jews namanya ni!

sedang aku asyik layan magazine, bini aku yang muka masam hempaskan badan kat sisi katil!

'dah habis dah?'
'dah la....' punyalah panjang muncung bini aku kalau itik tengok ingatkan cousin dia!

yang herannya tu, dahlah muka bini aku tu kusut masai, peluh masam tak boleh nak cakap! tiba-tiba pulak aku rasa lain macam! rasa macam tengok megan fox sedang baring kat sebelah. lelaki ni kalau korang nak tau ada sejenis perasaan aneh lagi pelik! bau yang masam tu dah bertukar jadi bau yang bera.... (hei umur kau berapa hah? kalau bawah 18, belum kawin... blah, pindah baca blog lain)

aku kira sampai lima baik kau blah, satu, dua, tiga, hm... blah pun! kecik-kecik belum kawin nak baca. hisy!

apa ek aku cakap tadi? hm, bau masam jadi bau berahi! mulalah aku dengan senyuman tom cruise aku menarik lengannya.

'eh, nak apa ni?'
aku tak jawab cuma senyum tom cruise aje!
'blah la, tadi mintak tolong sikit pun tak nak!'
'awak ni saya tengok....'
'hm, jangan nak mengada....'
'eh serius la, saya stim dengan bau....'
'hisy merepek!'

terus bini aku tu bangun, blah! eleh! balas dendamlah tu! macam aku tak tau! tapi, yang herannya, aku semakin giler dengan bau masam-masam manis bini aku tu!

tengah malam tu, dendamnya masih membara. senyap jer masa gorengkan aku telur mata tiga suku masak masa makan malam tadi. aku masih nak mencuba! masih ada jiwa! tapi, bau masam itu dah tak ada lagi sebab bini aku tu dah mandi! lain pulak wanginya! aku tau aku akan hampa dan putih mata malam ni, itu memang gerenti! aku pun silap, apalah salahnya aku tolong tarik cadar tu tadi! sure malam ni aku tak jadi macam ni!

mujur ada suratkhabar yang aku baca siang tadi dan panjang sengih aku bila terlihatkan tajuk besarnya!

'suami terlampau' sengaja aku baca kuat-kuat!
'simbah asid isteri enggan bersama!' makin kuat bacaan aku! aku tengok bini aku dah mula telan liur! kahkahkah!
'hui ganasnya! ada jugak lelaki macam ni ye bila tak dapat?!'
bini aku tu buat dek ajer!
aku baca lagi! 'saya cuba tolong emak yang mengerang kesakitan, tapi abah halang dengan melibas parang!'
'awak, malam ni malam jumaat, kan?'
aku tengok bini aku sedang tersenyum lawa!
'hisy merepeklah awak, hari ni hari jumaat, malam sabtu!'
'iya ke, alah tak kisahlah kan, malam jumaat ke, malam sabtu ke....' bini aku tersenyum sambil menarik manja tangan aku!

ya beda bedu! mak oi punyalah suka hati aku! terima kasihlah ye mak cik oi, semoga cepat sembuh! harap-harap tak teruk lecurnya....

bini aku dah pun bangun untuk tutup lampu....

6 comments:

mella said...

hahahahhahahahahahhaha......

MaszLaVista said...

oit, mls buat keje pon dpt upah ke? cantik!

jawa said...

bro, mintak ajar gua ilmu lu tu bole?

Fatma Shada said...

itu mcm ka che diat...chaiitttt..ape pnya olang..tlg bini pon malass..hampeh jek..umah tu klu kecik xpe gak..kahkah..dahtu, siap dpt upah lg..ini tidak adilll!! wkakaka..tetibeeee...~

nota kaki:
esok2 gi tlg bini che diat buang sawang kat siling tu k..eh lupa..bukan siling, kat alang umah yg tinggi tu..umah dhla xde siling..sian bini che diat nk kene bersihkn sorg2...wakakka~

Anonymous said...

sekeras-keras kerak nasi...........

ahadiatakashah said...

to jawa: ilmu ni aku x reti nak ajar, sbb aku takut bini aku (kau taulah kan? dah baca entri terbaru sbb aku takut bini? hihihi!

Post a Comment