Friday, July 16, 2010

'mee bandung telur' dalam episod kutip-kutip (2)

ahmad suffian telah mengadakan hubungan sulit dengan orang gajinya, sutina sehingga mengandung. ahmad suffian yang takut perkahwinannya terjejas, telah mengambil keputusan untuk menghantar sutina balik ke bandung. dia berjanji kepada sutina akan menanggung segala kos untuk anak tersebut sehingga anaknya itu nanti berusia 18 tahun. agar rahsia tidak terbongkar, ahmad suffian menyuruh sutina supaya menulis perkataan ‘mee bandung’ sebagai kod rahsia jika mahu menghantar berita tentang kelahiran anak mereka itu. jikalau yang lahir nanti bayi lelaki: ‘mee bandung telur’ dan jikalau bayi itu perempuan: ‘mee bandung kosong’.
Masa berlalu tanpa disedari dan satu hari isterinya dengan wajah keliru menghulurkan ahmad suffian sekeping poskad. 'bang ... abang dapat poskad yang peliklah hari ni!'
ahmad suffian membaca poskad tersebut, dan wajahnya terus bertukar menjadi biru, ungu dan terus pengsan!
isterinya ternganga dan panik sambil tergaru-garu kehairanan kenapa suaminya sampai boleh pengsan. dia membaca sekali lagi poskad itu: mee bandung, mee bandung, siap! mee bandung telur - dua, mee bandung kosong - dua. tolong hantarkan kuah lebih ya, mas!

1 comment:

Shukjessa said...

tulah tak baik curang, kan Tuhan dah balas balik hahaha

Post a Comment