There was an error in this gadget

Tuesday, August 10, 2010

hati dahlah mulia, otak pula bergeliga....

...tak macam korang semua! hahaha! apa pun, rata-rata korang semua berhati mulia. semua kesiankan wanita tua yang uzur itu. cuma, tindakan korang itu kurang bijak, serta kurang bergeliga! kenapa pulak ek?!

tapi, sebelum teruskan baca entri ini, pastikan korang dah baca entri 'semulia mana hati korang?!' sebab ini adalah rentetan daripada pilihan terbijak antara tiga... sama ada mahu menumpangkan wanita tua yang uzur, teman lama yang pernah berjasa pada korang, ataupun... awek cun yang dah lama korang minati!

dah bersedia?! dah baca entri yang mula-mula tu?! betul ni? kahkahkah....

aku sendiri tak pernah terfikir, jalan bijak yang sepatutnya korang dan aku lakukan! tak taulah kalau korang menipu, pura-pura tau! tak aci tau! hahaha....

bagaimana untuk menjadi seorang yang mulia jiwa, di samping otak bergeliga?! cuba korang renungkan cadangan ini....

bila korang jenguk di tingkap, terlihat kawan lama yang bertahun-tahun tak jumpa, apatah lagi dia pernah tolong korang masa korang hampir nak kena belasah! mestilah korang akan tumpangkan dia, betul tak? tapi, bila nampak pulak wanita tua yang uzur, tak pulak sampai hati! hm, baiklah tumpangkan wanita tua tu! dan, bila ternampak pulak awek cun yang dah lama korang gilai, hm, mulalah hati berbelah bagi! kalau tumpangkan wanita tua tu nanti, member lama kecik hati, awek cun pulak terlepas lagi! kalau tumpangkan kawan lama, silap-silap mak cik tu mati, lagilah awek tu benci dengan sikap korang yang tak berpekerti?!

macam mana? rata-rata, semua pakat-pakat tumpangkan wanita tua tu, kan?!

cara yang bijak ialah, suruh member lama tu bawak wanita tua yang uzur itu ke hospital gunakan kereta korang, sementara korang borak-borak dengan awek cun tu sambil tunggu bas datang. dalam bas nanti, bolehlah berborak panjang dan offer awek tu hantar dia sampai ke kawasan perumahan demi menjamin keselamatannya kerana hari pun dah jauh malam. sambil menyelam minum air! korang dapat berkenalan dengan awek cun itu, wanita tua selamat di hantar ke rumah sakit, dan lepas itu, suruh member lama korang ambik korang di kawasan perumahan awek cun itu, dan sambung borak-borak kisah lama sambil pekena teh tarik....

hehehe....

9 comments:

nadirah daud said...

wahahaha...sampai ke situ sekali carenye....!

EmoPrincess said...

mmg ada gaya kasanova la bro..."player" pon akan gunakan cara yg sama..hehehe i like....=)

Wahidah said...

uik..smpai ke situ sekali.....bijak2..smbil nyelam minum air n tlg suemr skali..bergeligala..

salam ramadhann

i am Naa... said...

ini memang jawapan bernas kasanova ni bang oiii...hahahahhahahaha...konfem awek tu bukan mak cik jual kerepek kan??....hahahahhahaha

blackjane said...

tipu la bro AA

ritu kate kt post tu, bas dah tadek.. sbb dah kul 11 lebey.. huwaaa.. jd tipah tertipu plak rase

peroyz said...

ape susah bas x ade teksi kan ade cr bro diat mmg shempoi wkwkkw caya la bro :p

Anonymous said...

hahaha...org lelaki kalau 'bab' cam ni mmg geliga otaknye...-liizs

fath salle said...

boleh tahan gak en , mau kawan tu bawak lari kete kang sia2 je . hahaha

^t-rah^ (@_@) said...

AHAHAHAHAHHAHA...TERGELAK BESAR AKU BILA BC! SENGAL UBI PUNYA KASHAH!=D

Post a Comment