Sunday, August 22, 2010

kaki poker...

...yang korang pun tau memang taik judi! kehidupannya membelek daun pakau, mengharap nombor, corak dan wajah-wajah cantik menjelma untuk menang! kalau dapat royal flush, hm, senyum lebar setahun, tapi ini jarang-jarang berlaku! hanya yang sangat-sangat bertuah saja yang mungkin akan dapat!

bapak aku dulu pun 'kaki poker'! mengharap daunnya cantik untuk menyunting daun queen! kalau dapat queen sepit, hm, cantik... tapi setidak-tidaknya dapat queen diamond pun okeylah! memang seorang king, dalam daun pakau, boleh dapat empat queen! Dalam islam pun, hanya boleh sunting empat isteri!

korang ngan aku pun sama jugak, kita semua sama-sama 'kaki poker', ada peluang cari empat queen tapi nak jaga satu pun payah!

tapi, poker yang macam aku ngan korang main ni bukanlah macam poker biasa! poker yang pernah aku main pun tak semudah main poker yang kat kasino tu! aku pernah kalah main poker! queen yang aku dapat sebelum ni rupa-rupanya queen control! hahaha!

jadi, sebelum main poker, pastikan daun yang korang nak pilih tu betul-betul daun yang serasi! jangan main cabut aje! salah dapat queen, tunggang-langgang hidup, macam aku ni!

nasib baiklah, bila kalah poker yang pertama, aku main poker lagi, mana tahan bro, gian tak hengat! nasib baik, queen yang aku cabut kali ini serasi dengan aku! maka, bahagialah aku sebab menang poker dan daun queen yang aku dapat, serasi bersama!

hati-hati bermain poker, tak perlu pilih daun queen yang mahal, atau yang lawa, memadai memilih daun queen yang memahami....

2 comments:

Unknown said...

Agree bro....

Lawrence Custom Closets said...

Thank you for taking the time to share this with us

Post a Comment